Voeding educatie

Een combinatie die vaak gezien wordt als negatief. Dat is, naar mijn mening, erg jammer. Dingen die ik bijvoorbeeld vaak te horen krijg wanneer ik vertel dat ik programma’s ontwikkel voor scholen over voeding en dit op een educatieve manier aanbieden:

❌ je dringt kinderen een bepaalde mening op.
❌ kinderen zijn hier nog helemaal niet mee bezig.
❌ongezonde voeding wordt als ‘boeman’ gezien.
❌ kinderen denken dat veel niet meer mag.
 
Het is jammer om dit soort opmerkingen te horen. Natuurlijk mag iedereen hier een eigen mening over hebben, maar ik vraag mij af of je je dan echt verdiept heb in wat ik doe en waar ik mij op richt. Namelijk op:
 
✅ leren over gezonde en ongezonde voeding.
✅ spelenderwijs en door opdrachten
✅ afgestemd op de leeftijd van het kind.
✅ ongezond mag, in mate.
✅ nieuwe smaken en alternatieve ontdekken.
✅ recepten delen en uitproberen in de klas!
 
Wat ik doe daar ben ik enorm trots op en heeft vele kinderen en gezinnen al inzicht gegeven in voeding, beweging en mindset! Door dit aan te bieden op scholen krijgt niet alleen het individu het aangeboden, je bent juist als groep met dit onderwerp bezig gedurende een schooljaar. 🍒💥
Het is meer dan alleen maar vertellen over voeding. Door het doen van opdrachten, challenge en spelletjes leert het kind over voeding, gezondheid, beweging en mindset. Alleen ingrediënten die je nodig hebt om vervolgens zelf een weloverwogen keuze te kunnen maken hoe jij wilt leven.
In een andere blog zal ik aandacht besteden aan waarom het tussen 4-12 jaar van belang is om bezig te zijn met educatie over voeding en leefstijl. Later meer hierover!
Liefs,
Priscilla

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *